Isnin, 25 Jun 2018

DIARI DAN PENGALAMAN MENJADI SCALPER


Assalamualaikum dan selamat datang ke group saya "PROJECT SCALPER". Group ini saya tubuhkah untuk berkongsi pengalaman saya sendiri trade mengunakan pelbagai jenis teknik SCALPING . Saya selaku peminat TEGAR teknik SCALPING semenjak tahun 2015 lagi dan telah menghabiskan banyak masa mencuba dan mengkaji pelbagai method dan teknik jenis SCALPING yang ada, saya juga telah berhabis banyak Modal bagi mendapatkan teknik SCALPING yang betul betul sempurna, sebut saja teknik atau method SCALPING yang baru muncul, maka pasti saya akan menjadi salah seorang orang terAWAL yang belajar dan mendapatkan teknik tersebut tidak kira secara percuma atau berbayar lah. Pelbagai cara pembelajaran antaranya belajar Scalping secara ONLINE, FACE2FACE, PERSONAL COACHING ATAU MELALUI EBOOK.

Antara method & teknik SCALPING yang telah saya dapatkan , pernah saya gunakan & saya KAJI :

ATOZ SCALPER
SCALPLEGACY(HIT&RUN)
EASY ROCKET SCALPING
XTRIM SCALPER
RAIZO SCALPING
BANK SCALPER
ELITE SCALPER
SCALPING GBP
SCALPING 747
SCALPING RJF
SCALPING PELANGI
GOLDEN LINE SCALPING
BBMA SNR SCALPING
MOMENTUM SCALPING
PRO SCALPER
SCALPING POWER OF TEKNIK
SCALPING CAP AYAM
SUPER SCALPER
KING OF FOREX



#Serta beberapa lagi nama teknik Scalping yang saya sudah lupa kerana file/ebooknya sudah hilang dari simpanan saya.

Saya percaya anda jugak mungkin pernah join atau mengunakan method & teknik Scalping yang saya sebutkan di atas. Mungkin ada yang konsisten, ada yang tidak dapat kuasai, ada yang tidak dapat rentak, ada yang faham sekejap saja. Apa yang anda rasa sebenarnya sama saja macam saya, kita lalui pekara yang sama.belajar macam macam teknik dah, jumpa sifu face 2 face dah, beli ebook berlambak. Saya pon jadi bosan, sampai 1 masa fikir kenapa jadi macam tu. Bukan semua teknik tak power, ada yang power ada yang tidak tepat dan tidak menjadi, bukanlah saya nak cakap sifu/masta tu semua menipu, tak...kadang kadang sifu pon dah ajar pekara betul, SOP betul tapi di pihak trader kita ni yang selalu langgar SOP jugak.

Pekara yang paling kerap dan popular ramai buat termasuk saya bab SOP money managment, kat sini ramai sangkut termasuk la saya. Tak payah cakap diri anda, saya pon buat jugak,letak lot gajah layer layer tu semua. Jadi kontra lah sama sama silap terkadang sifu ada silap kadang student pon silap.

Tapi saya mulai faham setiap teknik Scalping yang saya beli/belajar ada kekurangan dan kelebihan setiapnya. Hujung 2017 saya dpt idea dan mula kumpul kan semua ilmu/teknik scalping yang saya ada, saya mula tulis dan hurai satu per satu kekuatan dan kelemahan setiap 1 teknik scalping tu suma. Apa saya buat..? Saya buat Bedah Siasat setiap teknik scalping yang ada, apa kelebihan teknik ni, teknik tu, kelemahan tiap teknik setiap jenis indi, jenis aplikasi.

semua saya kaji dan cuba memahami cara indi dan sesebuah teknik tu berfungsi macam mana.

jadi selama ni cuma belajar dan guna pakai semua teknik yang saya belajar dari naked chart ke pakai indi ke guna EA robot.. semua ad kelemahan..

kalau poll atau pamm atau copytrade memang sy dah tak percaya, sebab phujung tahun 2017 saya ada baca di sebuah group telegram scalplegay,mungkin ramai yang pernah join, sifu group tu dah pon dedahkan tentang penipuan yg dilakukan oleh ajen atau kaki broker yang buat copytrde, poll, pamm ni semua macam 1 sindiket, nak tau lebih lanjut boleh baca di group scalplegacy tu.wujud lagi, tapi dah tersadai x di update xtau sifu dia kemana.

group tu jugak sebenarya yang banyak bukak mata saya untuk mngkaji dn mndalami scalper, penulisan sifu tu sangat baik di group tu, dan saya banyak jadikan rujukan, group tu dah macam novel tapi penuh sarat dengan ilmu sampai pekara belakang tabir dan kerja hitam broker pon sifu tu dedahkan tak pernah lagi mana mana orang beritahu.

Apabila dah guna macam macam jenia teknik SCALPING ada yang serasi ada yang kurang sesuai. Tapi bagi saya bukan masalah serasi atau tidak pekara yang utama cara kita gunakan sesebuah teknik dengan kombinasi akaun trading kita.

 JOIN THE M1 SCALPER FAMILY


Apabila sudah kaji kaji semua saya dapatlah beberapa pekara yang penting dan perlu untuk SCALPING ni. semua prkara ni kena ambil berat untuk dapatkan ketepatan semasa scalping. ( saya kaji berdasarkan pgalaman saya yang dah guna pelbagai jenis teknik scalping, nk kaji lebih lebih saya bukan sifu)

Saya akan berkongsi secara ringkas beberapa pekara yang saya nampak semasa buat kajian setiap teknik yang saya sudah guna dan perkongsian ini adalah dengan cara ringkas sekadar berkongsi pengalaman dan menambah ilmu sesama kita

1. Scalping fokus pada TF M30 kebawah saja..TF lain abaikan. Bila kita tukar tukar dan lihat TF lain akan mengangu.

2. Ambil 1 TF tetap dan jadikan kebiasaan untuk scalping.. Jika nk scalp TF M5 asah skil pada TF M5 saja. Di situ lah point entry dan di situ lah point exit.

3. Scalping 80% TEKNIKAL 20% FUNDAMENTAL. SCALPING ni guna INDIKATOR saja tak perlu nak analisa FUNDAMENTAL nak baca NEWS nk jenguk BLOMBERG DLL. ( bukan tak perlu 100% FUNDAMENTAL cuma fundamental ni kita lihat sambil sambil saja untuk lihat pasaran)
A) setkat ni pengalaman baru saya saya cuma guna INDIKATOR 90% dan saya percaya indikator sebab saya YAKIN scalping cuma ambil beberapa PIPS saja, jadi tak perlu nak olah pasaran dengan pergerakan besar. Entry-exit-Entry-exit..

4. Kenali dan pastikan tempat yang TEPAT untuk entry, ini part paling penting sebab bila tersasar tempat Entry dia akan beri kesan bila nk EXIT nanti.

STEP yang saya buat bila Scalping.

1. Pastikan pair tersebut tiada NEWS.

2. Buka TF M5/M1 tunggu point dan setup untuk BUY/SELL.

3. lakukan ENTRY tunggu PROFIT dan CLOSE exit.

4. Ulang pekara sama setiap kali saya scalping.

Elak news, entry kemudian exit.

Saya tak tengok sangat TREND, orang kata Trend penting, follow trend selamat, bagi saya tak.. Scalping kita boleh makan BUY/SELL dlm pair yang sama dalam hari yang sama tampa tengok Trend sebab kita makan Pips kecik.

Sebab kalau kita lihat mana mana pair pon kalau dia ada trend pon price tetap ada naik dan turun.

Bezanya adalah, downtrend dia naik 5pip dia trun 10pip naik 7pip turun 16pip. (contoh

Sama jugak uptrend turun 5pip naik 10pip turun 8pip naik 15pip.(contoh

Secara kasar ssbenarya ada saja peluang untuk BUY/SELL( scalping )

Bagi saya apa yang penting TEMPAT ENTRY, tu saja.

Semua olahan dan pendapat di atas adalah pendapat dan ulangkaji yang saya buat sendiri secara peribadi jika tida sependapat dengan anda boleh abaikan.


Apabila sudah terlalu banyak teknik scalping yang saya brlajar dan guna, apabila sudah di kaji semua sekarang saya sendiri telah olah 1 teknik scalping untuk kegunaan diri saya sendiri hasilnya setelah digunapakai semenjak bulan febuari yang lalu memang memuaskan diri saya.

Selain tujuan group ini saya create untuk berkongsi pengalaman scalping saya juga akan SHARE setup/signal scalping dari teknik saya di sini nanti,

CUMA SAYA SHARE SETUP/SIGNAL SAJA UNTUK MEREKA YANG SAMA SAMA MINAT SCALPING. ITU SAJA.

SAYA
:x: X MENJUAL TEKNIK
:x: X MENJUAL EBOOK
:x: X MENJUAL INDI
:x: X MENJUAL SIGNAL
:x: X MENJUAL ROBOT/EA
:x: X SURUH JOIN LINK SAYA

SAYA CUMA AKAN KONGSI SETUP/SIGNAL GUNA TEKNIK YANG SAYA OLAH SEKADAR CUMA BERKONGSI DENGAN MEREKA YANG SAMA MINAT DENGAN PEMINAT TEKNIK SCALPING.

 JOIN THE M1 SCALPER FAMILY



11 ulasan:

  1. Balasan
    1. Teknik, setting dari tuan blog ini.. Klau kurang faham klik link youtube bwah gambar teknik tuan blog ni.. Harap membantu

      Klik link ni terus ke blog beliau.��
      http://kitabsupplyanddemand.blogspot.com/p/the-m1-scalper.html?m=1

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum tuan, boleh ke kalau saya nak join group telegram tuan? Saya pun ingin belajar dan telah banyak loss, banyak bertukar-tukar teknik akhirnya tak menjadi, saya ikhlas nak belajar, jadi tolong lah trader kampung seperti saya ni��

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya type M1 Scalper dan search kat Telegram. Jumpa group "King M1 Scalpers" Boleh join free. Tapi tidak pasti jika group itu adalah tuan punya blog ini.

      Padam
    2. Teknik, setting dari tuan blog ini.. Klau kurang faham klik link youtube bwah gambar teknik tuan blog ni.. Harap membantu

      Klik link ni terus ke blog beliau.��
      http://kitabsupplyanddemand.blogspot.com/p/the-m1-scalper.html?m=1

      Padam
  4. Group telegram tu dah tak aktif ke?

    BalasPadam
  5. Salam. Saya juga berminat untuk join tuan.

    BalasPadam