Khamis, 14 September 2017

PERGERAKAN ASAS MATA WANG BERDASARKAN KONSEP SUPPLY DAN DEMAND

Pergerakan Matawang Terdiri Dari Tiga Asas Iaitu...

 1.Rally.. 2.Drop.. 3.Base..

RALLY




Pergerakan Menaik @ Buy Yang Kuat Ini DiNamakan Rally.. Dalam Keadaan Rally Ini Urusniaga Tidak Seimbang DiMana Demand Melebihi Supply.. Demand Lebih Besar DariPada Supply.. Permintaan Untuk Membeli Yang Lebih Besar Ini Tidak Dapat Di Tampung Oleh Penawaran Untuk Menjual Menyebabkan Harga Terus Nak Dan Naik..

DROP




Pergerakan Menurun @ Sell Yang Kuat Ini DiNamakan Drop.. Dalam Keadaan Drop Ini Urusniaga Tidak Seimbang DiMana Supply Melebihi Demand.. Supply Lebih Besar DariPada Demand.. Permintaan Untuk Menjual Yang Lebih Besar Ini Tidak Dapat Di Tampung Oleh Pembeli Menyebabkan Harga Terus Turun Dan Turun..

BASE



Apabila Price Membuat Base Atau Price Dalam Keadaan Sideway Price Berada Dalam Keseimbangan.. Di Sini Adalah Kawasan Jual Beli Yang Paling Banyak Berlaku DiMana Permintaan Untuk Membeli Berjaya DiTampung Oleh Penawaran Untuk Menjual.. Dan Penawaran Untuk Menjual Berjaya Di Tampung Oleh Permintaan Untuk Membeli.. Maka Banyak Urusniaga DiJalankan Dan Price Berada Di Dalam Keadaan Seimbang.. Demand Lebih Kurang Sama Dengan Supply Keadaan Ini Juga Di Panggil HIGH LIQUIDITY Kerana Banyak Urusniaga DiJalankan..

TONTON VIDEO DIBAWAH






Tiada ulasan:

Catat Ulasan